Selasa, 14 Februari 2012

hari bahagia juga hari derita

salam...
da lama nak kongsi cerita ni ngan kalian
tapi ada je benda yang menghalang.....
menghalang? contohnya ape jat??
contohnya.....
contohnya.....
malas!!!! haha


mehla sambung cerita
masa cuti baru2 ni...
berapa haribulan ye?
errrrr.............
kawan saya kawen...... (teroskan cerita, lupaka je benda tu :p)
akhirnya lepas 2 tahun bertunang dengan cikgu saya,
diorang pun diisytihar sebagai suami isteri..
alhamdulillah.... ^^


memang seronok sebab jumpa kawan2 yang memang da lama xnampak batang hidung...
sumenye da cantik dan ensem2.... (alamak, ye ke deme ensem??? errrrrr......)
meh saya share satu gambar kami....


haha... bahagia sungguhla pengantin baru.... XD cantikkan kami??? :p
ensem kah mereka??? err... :p




lepas tu, kawan saya ajak ziarah kawan saya yang baru je sedar dari koma
saya pun setuju,
ada transport kan? tumpang jela... hahaa
rumah kawan tu dekat beranang nun
satu jam jugak perjalanan kami
kami disambut dengan mak saufi (tu hah nama kawan saya)
seronok mak saufi terima kami
dalam2 dia sebuk bercerita tentang keadaan saufi tu
bergenang jugak air mata si ibu...
mana xnya
anak yang disayangi
sulung pulak tu, harapan keluarga
cemerlang
baik.... 
tiba2 je
Allah tarik nikmat-Nya dengan sekelip mata
apa yang saya difahamkan...
dia da sedar dari koma
cuma mata dengan suara xdapat berfungsi dengan baik lagi....
"oksigen xsampai kat mata dengan suara dia" itulah yang mak saufi beritahu....
kawan2 saya ada jugak la yang duduk di sisi saufi beri kata2 semangat dan kenang kembali kisah2 lama kat sekolah dulu..
sayunya waktu tu...
ada je yang da xdapat tahan air mata,...
mengalir cam sungai....
saya xrapat sangat dengan saufi ni pun rasa sedih dan insaf
kalo Allah nak tarik nikmat
memang senang je kan???
semoga dia cepat sembuh.. amin~~~ 
huuuuuuu


tulah hari bahagia dan hari derita buat saya
berlaku dalam satu hari..
unik kan???


hati ni nak berbisik lagi: ok, minggu depan da start sem baru.... fighting!!!!! errrrrr.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan