Ahad, 26 Februari 2012

cerita mereka

salam...
semalam banyak cerita yang saya dapat daripada teman2
ada yang mengadu
ada yang bercerita
mari saya kongsi bersama anda


cerita satu
sahabat T:
mintak tolong ijat, B dan C
nasihatkan kawan-kawan kita untuk terus berada dalam jalan Allah
patuhi suruhan dan larangan-Nya
Allah sahabat A
diri ini pun sudah jauh dari Tuhannya
apakah mampu menasihat?


cerita dua
adik A:
kak ijat tau x, dekat syria ni da jadi macam2
orang syiah sesuka hati nak bunuh orang2 islam dekat sana
saya da tengok video kat youhtiup kak
dasat sungguh
kita kena berani nak tengok video2 macam ni kak ijat
pastu kan kak
last video tu dye cakap,
apakah tindakan kamu setelah melihat video ni?
Allah akan persoalkan di akhirat kelak
kalo saya, 
saya mampu berdoa untuk keselamatan dorang
doa kan senjata ampuh muslimin?


betol la tu adik A
kena berani
tapi akak kamu ni hati xkuat
mahu pengsan dan xtido malam bila tengok benda2 ngeri ni
cukupla dapat bayangkan saja
dan betul doa tu adalah senjata ampuh
tapi perlu juga ada usaha2 lain
mungkin kita boleh hantar bantuan melalui orang2 tertentu.....
pasti ada pihak yang mahu membantu 
kan?


cerita tiga
adik A berkata lagi:
kak ijat, saya tension la buat kerja ni
da tanya dekat felo dye kata ok
dan2 bila hantar kat bos
kena reject plak
dan dia terus sambung bicaranya
orang atasan mana tau kerja orang bawah macam mana
tau mengarah je
kalo saya jadi orang atasan kak
saya tamau jadi begitu


sabarlah adik A
kita xkan faham apa yang orang rasa kecuali kita yang rasakan sendiri
kita pun tatau apa yang masalah orang atasan kan?


cerita empat
adik S:
susahla kak ijat kalo kena kacau dengan budak lelaki ni
kadang bukan dia bukan paham perasaan kita
saya bukan suka dia pun


sabarlah adik S
mungkin awak sedang diuji sayang
jadi teruskan berdoa
sebab Allah pasti mendengar doamu
Allah kan Maha Mendengar?
xtau kenapa
akak selalu rindu senyuman awak
jangan blushing ye? hehe


cerita2 yang saya kongsi ni saya ada ubah2 sikit nak sesuaikan dengan keadaan... xmahula cerita yang sebenar sangat betul x? semoga Allah bersama kalian selalu... sungguh saya mengasihi kalian kerana Allah.... ^^




hati ini nak berbisik lagi: mampukah saya untuk harungi sem ni? kuatkanlah diri hamba ya Allah~~ T_T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan