Isnin, 3 September 2012

raya raya......

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

eheh... da masuk mggu ke-3 syawal baru la paksa diri nak update blog, haru punye tuan belog, abeh pemalas! hahaha.....
tapi apa buleh buat, idea memang mendesak2 nak keluar, tapi kalo da pemalas lebih menghantui, ya makanya.... xdelah terupdate blog awak tu inche ijat oi~~~~

oklah, raya kali ni, alhamdulillah raya kali ke-22 dalam hidup, Allah masih panjangkan umor saya untuk merasa suasana raya yang berbeza untuk setiap tahun, kalau tahun lepas raya paling kelam kabut pernah aku rasa, raya tahun ni paling relaks xleh blah aku rasa..... hahaha... jom kita susuri jalan ini yang berliku-liku-liku ( bak kata acai )

day first
ni la hari paling relax skali, mau xnye, pagi2 pas beraya ngan family and kluarga mak usu, beraya kat umah nenek belah mak (gaye jauh je cakap, padahal sebelah umah! hahah :p) pastu lepak tengok tv,sampai adik saya si qibah bising2 nak pergi umah nenek belah ayah (500m lepas rumah saya ye kawan2) 
yela, dah pakai baju cantik2 xkan nak lepak kat rumah ye dok? ayah pun kata, oklah jom kita g. dah sampai umah nenek, pas beraya ngan nenek, ada satu sesi soal jawab yang paling bahaya yang pernah saya rasakan setakat ni....

Nenek: td ad org tgh cari calon, zati nak ke?
Saya: err bagi la kat sepupu len dlu nek....
Nenek: zati xde pakwe kan?

saya : errr...

nak mampos punye soalan~~~ ni dah kali kedua nenek wat camtu kat saya.... punyela, saya ni ada sepupu yang sebaya ngan saya, pompuan jgak.... biarlah kawen same2 ke kan? hahah sweet x sweet x??? :p

second day
ni la hari yg bz, maunye x, pagi tu dah bz beraya umah sedare mak n ayah segala, petang tu da masak2 balik sebab ayah dah wat keputusan nak wat open house utk adik-beradik beliau.... makanya, saya dan mak, masaklah dengan keadaan yang terpaksa rela... haha..... 
lauk? sup ayamkampung, sayur tumis, ayam masak palembang dan ada lah sikit kek....
yang paling best, sup ayam kampung habis! puas hati mak masak.. hehehe...
sedap~~~~

pastu raya2 saya berjalan seperti tahun2 lepas, cuma rumah makin berkurang sebab orang yang nak kita jumpa, dah pergi jumpa Tuhan... bertambah tahun raya, berkurang rumah yang kami pergi... sayu pulak rase hati....

dan pas seminggu beraya, ajak kawan2 kolej pulak datang umah, disebabkan geng2 saya sumenye jaoh di perantauan, yang ada sumenye geng2 MTM, dorg jela yang bertandang... huuuuu
hari ahad dorg datang, sape? meh saya listkan:
nazrul, nizam, fahmi, arep, amirul, n ikhwan...

hot kan? sume budak laki yang datang~~ haha... budak2 pompuan xbalik ag time tu, punye la dasat baraan ngan dorang, ada je gelak tawa yang xsudah2..... dorang stat beraya kat umah nizam dulu, pastu umah saya, sambung umah epa, then umah nazrul, g kolej jap sebab solat asar n maghrib~~~
sambung umah eyna....
engat nak g umah meema, tapi xde rezki~~~ huuuuu~~~~~ T.T
punyela semangat adik sorang tu dah masak, tapi xsempat nak g, meema pun ada urusan laen....

tulah sikit banyak rumusan raya saya.... da nak stat sem baru..... sekejap je kan? xsabar nak jumpa kawan2... (ayat macam duduk asrama skolah menengah... hhaha :p)

jom dengar lagu raya! haha.. berhantu lagu ni kat mulut saya dua minggu sebelom raya tau!!! hahha :p

hati ni nak berbisik lagi: nak kurus~~~ huuuu T.T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan