Khamis, 28 Julai 2011

Berusaha dan bersyukurlah…..

Bismillahirrahmanirrahim….

Assalamualaikum warahamtullahi wabarakatuh…

Alhamdulillah kepada Allah kita panjatkan kesyukuran dan selawat dan salam buat Rasulullah…

Dua minggu ni saya banyak bermain dengan perasaan, kesilapan demi kesilapan yang saya buat membuatkan saya rasa macam saya ni insan yang xberguna, xberguna kepada sesiapa pun hatta diri sendiri. Terus dan menerus menyalahkan diri sebab xmatang dalam berfikir. Sungguh stress.

Dan alhmadulillah, Allah tetap memberikan pertolongan kepada saya dengan memberikan ketenangan setelah mengalir air mata tanpa henti di dalam solat. Sungguh hati saya sangat tenang. Subhanallah. Dan Allah titipkan lagi pertolongan dengan menghantar kawan saya untuk mendengar luahan hati saya yang berbakul2 tu….

Dan apa yang kawan saya kata?

Saya ni hanyut dalam permasalahan saya sendiri. Asyik memikirkan masalah dan bukan mencari penyelesaiannya. Dan betol kata-katanya, terlampau memikirkan diri sendiri tidak berguna sampai terlupa saya patut cari jalan untuk selesaikan….

Dan apa katanya lagi?

Saya patut berusaha untuk mencapai apa yang saya inginkan, jangan terlampau negative, dan jangan berputus asa dalam meneruskan hidup…. Beryukur dengan apa yang ada dan berusaha dan terus berusaha….. Ya Allah……… T_T

Dan nasihat itu mengalir deras terus ke lubuk hati saya……. Betapa saya ini terlalu cepat mengalah kan? Betapa saya ni masih memerlukan bimbingan dan terus belajar untuk mencapai kesempurnaan…..

Dan benda yang saya serabutkan tu, satu2 saya selesaikan dan Alhamdulillah ketenangan tu da mula bermukim di hati saya….. =]

Terima kasih Ya Allah atas segalanya, ibu bapa yang baik, kawan2 yang memahami dan yang penting, iman yang Kau beri buatkan diri ini sering berfikir rasional kembali…..


Maaf untuk segalanya dan jazakumullahu khairan kathira untuk segalanya….

Semoga Allah di hati kita selalu….

Amin~~~~ ^_^


Hati ni nak berbisik lagi : sungguh Ramadan tu da dekat kan???? Xsabar rasenye…… ^_^v

Tiada ulasan:

Catat Ulasan