Jumaat, 18 Februari 2011

Test, demam dan stylo…..

Bismillahirrahmanirrahim…..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…..

Segala puji hanyalah untuk Allah dan selawat dan salam buat Rasulullah…..


 

Alhamdulillah dah ada kelapangan nak conteng2 kat blog tersayang neh…… hehe….. Sehat ke semua???? Alhamdulillah saya sehat….. meh kita teros sambung dengan pe yang saya nak share hari neh…..


 

Test

Hahah……. Test 1 saya da habeh….. Dah tonggeng terbalik, meraung, tergelak2 cam orang gila baca buku, Alhamdulillah saya Berjaya abehkan 5 paper dalam masa 2 minggu…. Kecoh la jat, baru 5 paper da bising2 nak tertonggeng2 baca buku….. hahah…. Peduli apa saya, saya nak cakap jugak!!!! Results? Saya serahkan pada Allah, biar Dia yang tentukan reseki saya lepas saya "usaha lebih" heheheh……. Sempat tengok cerita kak limah untuk ntah kali yang ke berapa, leh bising2 kat sini baca buku konon…. Hahha….. tapi ntah kenapa, saya rasa macam puas hati dengan test kali nih banding dengan test2 dan exam2 yang lepas. Mungkin preparation lebih kot….. tataula…. Just hope da best……


 

Demam….

Ramai kan yang kena penyakit neh sekarang??? Rumate tersayang saya 2 orang kene, kawan2 saya pun ada 2-3 orang yang kena. Rumate aka kembar tersayang saya, izzati sulaiman sampai kena amek darah tiap hari sebab ada virus, pebenda ntah name dye, lpe la…. Suare pun da bleh nyanyi lagu cinta Kristal kat citer kak limah tuh… hahhaa……. Rumate saya si kinah tu pun same, tapi sekali je…. Sian2…. Hope anda2 semua jaga kesihatan yea??? Banyakkan minum air masak yea???? Jangan nak minum berais je…. Taula sedap… tahan sket nafsu tuh…. Hehe……. Tapi kalau da kena, ingat, Allah nak duga kita, tanda Allah masih ingatkan kita. Penyakit kan antara yang bersihkan dosa….. Jadi, sila bersangka baik dan bersabar selalu…. ^_^


 

Stylo…..

Saya neh jenis yang suka memerhati….. bukan stalker ok?? Suka tengok sekeliling sebab kadang2 benda2 yang terjadi kat sekeliling nilah yang buat kita bermuhasabah dan wat kita lebih beringat yang kita neh sapa…. Minggu lepas saya balik umah, banyak barang tinggal…. Haha…… salah sendiri la nyanyuk sebelum usia….. pe boleh buat kan??? Banyak sangat gelak la neh…. Astahgfirullah…. Huhu…..

Saya naek komuter sebab ayah tamau ambik saya…. Hehe…. Jadi, berdikarila naek komuter dengan beg yang penuh buku….. buku biokem bukan berat…. Adalah berat2 sekilo epal…. Hehe…… dah sampai kat stesen komuter klang, mak suruh tunggu jap, sebab baru nak keluar rumah…. Saya pun tunggula sambil layan lagu2 kat mp3 saya tuh…. Saya dok perhatila semua orang yang ada. Yang tua, yang muda, stylo, xstylo…. Dari pakai simple sampaila macam nak pergi kenduri kawen pun ada…. Hahah….

Yang saya nak cerita neh adalah golongan muda yang selalu dok piker dorang neh koooollllll xleh blah….. ada satu mamat neh, pakai boleh la, tipikal remaja zaman sekarang, ngan cap segala bagai. Nak pergi jalan2 agaknye ngan kawan dye. Kalau kita nak masukkan tiket, kita akan masukkan tiket tuh yang kat bahagian depan kan? Alah yang dekat sisi tepi bahagian depan. Yang mamat nih dengan penuh konpidennye, pergi masukkan dekat bahagian atas, tempat tiket keluar lepas kita masukkan tiket, lepas tuh dye boleh rase pelik nape tiket tak kuar2, pastu palang tuh xpulak boleh bergerak nak bagi dye jalan. Yela, da salah buat, da la dekat tempat yang warna merah, memang xboleh masuk pun. Dey pun terus lalu bawah palang tuh dan terus dapatkan kawan dye.

Bende nih selalu jadi dekat penduduk klang. Agaknya baru first time naek komuterlah neh. Kadang2 saya tolong beritahu lane mane yang perlu dorang lalu. Kalo tak, asekla dok try mane lane yang boleh. Yang dicube asek lane yang warne merah pulak tuh…. Haish….. cube la alert sket…. Xkan xperasan plak…… Masalahnye xnak tanye…. Konon2 nak aci redah je…. Saya boleh terima kalau bende nih jadi pada generasi tua, kadang2 bende nih dorang xpaam. Yang kita2 konon maju nih, up-to-date la ngan segala bagai. Tapi bende nih jadi sebaliknya. Pak cik yang muka bese2 tulah yang terer naek komuter…. Yang muda2 konon stylo tulah yang tatau mende…. Agak2nye budak2 zaman sekarang nih senang sangat kot. Mintak motor dapat motor, pastu vrooommmm ntah g mane2….. Xmau cube naek public transport…. Tu yang jadi macam kes tadi…. Budak tuh saya tataula pe jadi. Memangla dye lepas dekat stesen klang. Da sampai dekat tempat yang dye nak tuju tuh, taula dye nak jawab camneh kat pegawai KTM……hehe….. Jadi, sila jadikan pengajaran, janganla rase kita neh macam bagus je…. Kadang2 banyak lagi kelemahan yang kita xnampak…. Jangan dabik dada tau segala benda….


 

Maaf untuk segalanya dan jazakumullahu khairan kathira untuk segalanya….

Semoga dalam rahmat dan perlindungan Allah selalu…. Amin~~~~ ^_^


 

Hati nih nak berbisik lagi : preparation 4 2nd test…. Hehe…… :p

3 ulasan:

  1. hahaha. kalau aku jadi mamat tu dah lama aku berlari sambil koyakkan baju n cap. entry paling lawak penah aku bace kat blog kau! :DDD

    BalasPadam
  2. zaid : hahah.... mmg klaka ble pker blek bnde tuh....

    zaty : sje je nak wat ko popular kat blog ak..... haha

    BalasPadam