Ahad, 27 Mei 2012

bila abang saya berkahwin.... ^^


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh….

Alhamdulillah masih ada peluang nak share cerita…. Kali ini kisah sepupu saya, Emir aizad empunya nama, seorang abang yang baik kepada adik2 sepupunya yang lain. (ejud n kak sofa jangan jeles.... sorila xde entry utk anda... hehe :p)

Dan semalam adalah hari yang bersejarah buatnya…. Ahaha… abang saya ini dah selamat bernikah… syok le dye dapat isteri tercinta…. Anak mak long saya yang pertama….
Bila tengok dye berkahwin, rase sebak ada, lucu ada nak gelak pun ada…. Yela, buleh2 je time akad nikah tu time cakap tunai tu punye panjang… “dengan mas kahwinnye rm 300 tunaaiiii….” Satu surau ketawa…
Dah bertambah sorang lagi ahli baru…. Orang kajang…. Cantik dan manis….
Sepupu2 saya yang lain yang dah berkahwin, mula tambah bilangan keluarga…. Semoga berbahagia sehingga ke hujung usia...


Majlis resepsi....

lepas akad nikah....


Semalam nenek ada bertanya,” zati neh, xde sape2 lagi ke?”
“xde ag la nek, nantila…. (dalam hati da bunga2, siap muka pun da nak merah ni ha tahan malu….)” balas saya.
“carikla mase2 sekolah ni, nanti dapat pasangan sekufu,” nenek smash satu kat saya…. “jangan carik orang luar, nanti dye xpaam kita,”
“ ye ke nek?”
“iye, macam mak cik ko tu, ada orang luar minat dye kat maktab dulu, datang siang, malam kang baru balik, kan ke susah nak tu…” smash nenek ag….
Dush2…. Kena kat muka….. hahah
Ntahla, malas nak carik sebenarnya, yang depan mata pun macam xsudi je… (sape jat? Hahah….. adala… XD)
Pastu berdebat ngan kawan ideal age for marriage…. Ada yang kata 27-29, saya pula tetapkan 25 tu la ideal age saya nak bernikah… tapi kalau awal, xkesa pun (blush2…)
Seronok tengok kekanda2 saya sudah bernikah dan bahagia bersama pasangan masing2….
Biarla saya teruskan perjalanan, nanti ada la tu yang suh saya berhenti dan mintak izin nak jalan sama2 dengan saya sampai ke syurga….
Sweet x? hahah :p



hati ni nak berbisik lagi: Ya Allah berkatilah pasangan sepupu saya yang baru berkahwin, jadikanlah mereka hamba-hamba-Mu yang taat, dan saling melengkapi untuk persiapan untuk berjumpa dengan-Mu di akhirat kelak..... amin~~~ ^^

1 ulasan: