Selasa, 23 Ogos 2011

Alhamdulillah…..

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…..

Alhamdulillah wa solatu wassallam 'ala rasulillah…

Ramadhan da nak habeskan??? Sekejap sangat….. banyak kenagan yang tercipta masa ramadhan kali ni. Bak kata abah saya ( bukan ayah kandung saya tau, dia pengarah program Ihya' Ramadhan saya, hehe) carikla sesuatu dalam bulan penuh barakah ni, mesti ad satu punye, even xbanyak pun. Dan apa yang saya dapat? Yea, sungguh Allah meningkatkan tahap sabar dalam diri ni, itulah yang dapat saya nilai bila saya fikir dua tiga menjak ni….. Alhamdulillah….

Sungguh Allah memang menguji kesabaran saya dalam pesta ibadah kali ni. Dengan mini bazaar@k13 dan ihya' ramadhan lagi. Allah ajar saya macam mana nak manage masa yang baik. Allah ajar saya yang bangun awal pagi memang banyak bantu saya untuk selesaikan banyak perkara… tapi hari ni saya tetap bangun lewat (hesh~~~~ dasatnye ijat~~~~ =.=''''''). Ni sebab semua penangan saya shopping ngan amal sayang kat jalan tar semalam… biarlah sekejap je, 3 jam shopping (selalunye lagi lame tau!!!!) tapi berbaloi dan saya xbuang banyak duet… hehehe…….

Dan betapa berbaloinye hidayah yang Allah campakkan dalam hati manusia pada bulan yang mulia ini. Ada kawan saya yang ingin berubah ke arah yang lebih baik. Menutup auratnya dengan lebih sempurna… Bukankah itu suatu berita yang amat gembira? Rasa nak melompat2 je bila dengar, tapi tahan sebab malu…… dan saya mengharapkan hidayah begitu untuk diri saya juga…… supaya saya jadi yang lebih baik, jadi muslimah yang lebih sempurna pada akan datang insya Allah….

Dan betapalah bersyukurnya hati saya bila Allah da campakkan ketenangan menggantikan rasa gundah gulana dalam hati ni. Kesusahan itu sudah Allah ganti dengan kesenangan…. Alhamdulillah……. T_T


 

Maaf untuk segalanya dan jazakumullahu khairan kathira untuk segalanya….

Semoga Allah memberkahi kita selalu~~~~

Amin~~~~~ ^^


 

Hati ni nak berbisik lagi : nape yea xrase feel apa2 nak raye nieh???? Ayooooooo =.=""""

Tiada ulasan:

Catat Ulasan