Sabtu, 15 Januari 2011

Izzati????

Bismillahirrahmanirrahim…..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh……


Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam…… selawat dan salam buat Rasulullah dan buat semua umat Islam yang masih hidup dan yang sudah meninggal dunia…..

Alhamdulillah, Allah masih beri peluang nak post entry baru untok korang semua…. Suka x??? hahaha…..

Okai, tgk balik tajuk entry, Izzati, nape ngan name izzati?? Cube teka….. eh ijat bkan izzati ke??? Nape ea ijat xgune je name Izzati, kan ag sedap, feminine gitu…. Heheh….

Ce cite2…..

Pada suatu hari yang indah~~~~ gurau jelah, meh saya citer ceghite sebenornye……

Waktu saya lahir dulu, ayah saya dok pening nak bagi name apa, kalau boleh tak mau same dengan name2 sepupu2 yang sedia ada….. so, bila ayah buat observation, xde plak yang name izzati, so ayah pun decide bagi nama Noor 'Izzati kat saya. Sedap en name tuh? Ada rase cornetto mcflurry x? (sdapnye~~~ hehehe)

Dan nak dijadikan cerita, nama izzati neh memang le sangat popular n xterkira banyaknye sampai tiap kali masok ke mane2 institusi pendidikan (pergh ayat xtahan!!!! Hahaha) musti ada gak le yang terselit 2-3 name yang sama….

Dan memang xdinafikan, setiap kali naik je satu level belajar saya, nama izzati tuh seolah2 temankan saya sama….. mungkin kebetulan tapi saya rasa sangat bertuah sangat. Selalunye, dengan nama izzati2 nilah yang saya rapat, teman gelak, teman nangis, teman hang out dan teman sebilik…..

Xcaye? Meh saya buktikan…..


Kes pertama:

Bila da masuk sekolah rendah, saya bersekolah 2 sesi, sekolah agama n sekolah kebangsaaan…. Bila masuk sekolah agama, ada sorang nama dye izzati gak, eja je laen, ezaty kalau xsilap. Bila diselidik2, rupe2nye sedare saya, cucu sepupu ayah, huh, ada gak yang ayah terlepas pandang…. Hahah, xkesa pn, saya bangga tol ada orang yang sama nama. Pastu ada gak nama iszaty aszman, unik kan name dye??? Nak sebut pun cam terkial2 lidah…… so nak bezakan kitorang, kami dipanggil nama penuh. Jadi gelaran kat sekolah dulu ialah izzati mar'e….. bila nak panggil saya je, mulalah, izzati mar'e, izzati mar'e….. hahah….. syok plak bile engat kes sekolah rendah….

Kes Kedua:

Bila masuk sekolah menengah, lagila tersangat ramai yang nama cam saya, so mase f1, saya da decide awal2, panggil saya ijat…. Time tuh saya memang nak nampak ganas, so choose ijat. Biala ader bdak laki name izzat kat klas saya. Seb bek dye dipanngil jat din. Maybe sebab saya da cop name tu awal2 kot…. Hahahah…… dan name tuh memang kekal sampai sekarang.....

Meh saya senaraikan nama izzati yang saya ingat dan kenal dan gelarannya maafla kalau salah ejaan)

  1. Izzaty abdul jalil = jat jal/ ustazah (budak laki yg panggil sebab perangai dye yang baik dan dye pakai tudng labuh)
  2. Izzati ahmad bzayauddin = izzati ahmad/ atie
  3. Izzati zahrul-lail = jat lail
  4. Izzaty abu zelan = izzati abu zelan
  5. Izzati shahariman = zati shahariman
  6. Izzati ahmad yani = ayu

Ada lagi, ramai, xmasuk senior tuh…. Haish, mau lebih 10 rasenye…… dan maaf sesangat kalau ada yang tertinggal... sila beritahu okai???


Zaty jalil n me


Kes ketiga :

Masuk university, bile daftar asasi sains pertanian, saya kenal lagi 2 izzati, izzati sulaiman dan izzati halil. Nih dua2 saya panggil ti. Pastu da panggil camtuh, sume kompius…. Seb bek da masok degree sorang tuh amek vet so dye tinggal kat kolej lain, tinggal saya dengan zati sulaiman kat kolej 13 yang tercenta neh….. tapi bila da masuk degree, ada je yang nama izzati, tapi ntah nape, saya xrapat plak ngan deme….

dan saya ngan zati sulaiman sebilik tau!!! ha kat bilik kami ada 3 orang izzati.... kami berdua termasokla senior sorang..... best en??? hehe.... seb baik gelaran kami berbeza so senang bila dipanggil..... ^_^"""

Triple zati

Atas zati sulaiman n me

Bawah zati halil


Cun x kami??? hehe

Dan yang paling menariknye, saya memang rapat dengan kawan2 yang bernama izzati. Kawan baek saya mase sekolah menengah ialah zaty jalil….. memang kami rapat sampai sekarang….. da lame xdengar cerita dia….. huhu……. mase kat university neh, saya rapat ngan dua2 izzati yang saya mention….. hidup saya macam xkeluar dari lingkaran orang2 yang bernama izzati…. Kelakar en??? Hehe


Dan mengikut pemerhatian saya, kebanyakan kawan2 saya yang saya da senaraikan tuh, kebanyakan nama ayah2 kami cam pelik sket, cuba anda tengok dengan nama2 yang saya senaraikan tadi… betolkan???

Walau papepun….. saya tetap suka berkawan semua orang, dan especially orang yang namanye izzati….. go izzati go!!!!! Hehe…..



Maaf untuk segalanya dan jazakumullahu khairan kathira untuk segalanya

Semoga Allah sentiasa merahmati dan melindungi kita selalu…..

Amin~~~~ ^_^


2 ulasan:

  1. Nama Hafiz pun sama juga nasib.
    Dari kecik sampai besar ada jer kawan nama sama sampai kompius.
    T_T

    BalasPadam
  2. ye ke??? sian awk en??? nak wat cne... mmg name glamer..... hehe... nyway.... nme awk hafiz ke?? hafiz hamidun ea?? haha

    BalasPadam