Isnin, 31 Januari 2011

Kalau Awak Ni Perempuan, Baca Kejap Boleh x??

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh….

Alhamdulillah, syukur kepada Allah, dan selawat dan salam buat Rasulullah tercenta….

Hehe…. Cepat kan saya post entry baru??? Tangan ngah gatal dan idea pun masih nak keluar dengan dasat dan hebatnya, rase malas pun masih xde lagi, baek saya teruskan je hasrta nak pos2 neh… hihihi…. Saya da lame sangat perap tajuk neh…. Rase nak tulis, tapi asek tertangguh je…

Saya pernah gtau semua orang yang sya nih antara orang yang jenis badan besar kan? So, meh saya citer sket pasal body besar neh… kepada perempuan yang badan kecik, anda nak baca, silakan, tamau pun xpe…. Saya xmarah…. Hehe…..

Saya sakit mata dengan kaum sejenis saya dan spesis saya neh…. Bukan nak mengutuk, sebab saiz badan saya pun sama jugak dengan mereka2 itu, tapi pe yang diorang buat tulah saket mata saya nak tengok…. Kalau kawan2 rapat anda tergolong dalam kumpulan nih, sila la tegor tau???

spesis saya lah neh..... hehe (ihsan google)

Kali nih, saya nak cerita pasal pemakaian orang yang bersaiz besar….. semua tau dan saya tau, orang yang berbadan besar, memang ssssssuuuuussssssaaaaahhhhhh giler nak cari baju idaman hati… kadang2 tuh geram je tengok orang2 yang badan kurus neh dok pakai baju cantik2…. Kadang2 geram rase nak cubit2 je dengan baju2 yang cumil2 tertayang2 dan kalau boleh baju yang cumil tuh nak cakap kat kita "belilah saya kalau anda rase saya nih muat kat badan awak!" haha….. camtu lah perasaannye…. Kalau saya g shopping ngan kawan2 kadang2 tuh rase haru la jugak sebab xdapat nak beli baju yang cantik2 kat luar sane tuh…. Kalau ada saiz pun, cantiknye tidak… macamla orang yang gemuk nih kena pakai baju yang hodoh2… haru la cani wei~~~~ tula bile dapat beli baju yang cantik n seswai dengan saiz badan, rase cam nak sujud syukur je kat situ…… betapa la seronok tau x?? la….. ijat neh, kalo da susah sangat, pe kata kuruskan badan je…. Memang la, insya Allah saya dalam proses la neh… sila bersabar ye wahai hati???

Saya nih jenis bukan orang yang suka pakai baju ketat2…. Malu nak bagi tunjuk dekat orang bentuk badan saya yang banyak spare tyre…. Lagi2 kalau orang lelaki yang tengok. Kalau budak pompuan pun da saket mata nak tengok, lagila budak laki en?? Agaknye muntah nak tengok susuk badan kita yang terbonjol2 kalau pakai baju ketat2 neh… saya neh, saket mata kalau tengok budak pompuan pakai baju ketat2….. kalau boleh nak tunjukla badan ang tu seksi bebenor walaupun ang tuh pakai tudung. Yang paling sakit mata kalau orang tuh memang sesaiz ngan saya. Pakai baju lengan pendek memang la da salah, boleh plak pakai baju ketat yang ternampak la badan awak yang ternyatala "solidnye"…. Tolong la paham….. anda tuh badan besar….. even confident anda besar, sebesar saiz badan anda, silala letak rasa malu dalam hati…..

saya malu...... huuuu~~~~~ (ihsan inche google)

jap2 ijat..... spare tyre tuh bukan tayar ganti kat dalam gheta ka??? esh ang neh.... da jao cek ceghite baru nak tanyer??? meh saya gtau.... spare tyre tuh istilah untuk lebihan lemak kat dalam badan yang bila kita duduk perut kita pun terasa la berlipat2... tulah spare tyre.... faham??? bagos...... let's move on!!!!

nilah spare tyre manusia.... bkan spare part tau!!!

ihsan google


Saya selalu lepak dengan kawan saya, saya selalu tanye kat deme, canela orang badan besar tuh boleh dapat baju ngan seluar ea? Dye beli k
at mane? Kawan2 saya cakap la, dorang tuh pakai rembat je saiz ag kecik dari deme, pastu tu yang jadi macam SARUNG NANGKA! Ntah berape banyak spare tyre yang dok terbonjol, pastu tertayang, di show off dengan bangganye kat orang ramai…. Saya bukan nak malukan anda…. Tapi saya nak sedarkan anda…. Saya tau anda memang susah nak cari baju dan saya memang paam sangat2 perasaan anda… tapi tolong….. tolong!!!!! Tambahkan rasa malu tu dalam diri anda….. pakai baju sempit xpe, pastuh tambah plak tertayang lurah2 yang xsepatutnya ditayang…. Ngan seluar yang sempit lagi…… Alamak…… seram sejuk saya dibuatnye…. Saya yang jadi malu bagi pihak anda semua….


gambar hiasan (ihsan google tau!)

alamak malunye aku wei~~~~~ (google ag.... hehe)

Satu lagi saya nak tegur, saya paam, kadang2 benda yang kita nampak stylo kat orang lain, cuba compare kan dlu ngan diri kita, ok ke x?? jatuhkan maruah kita ke x en?? Kadang2 saya dapati, orang yang badan besar pakai sling back, pastu tali beg tuh merentasi gunung2 di tengah tuh (maaf kalau kasar). So, pe kaitannye ijat?? Pe kaitannye???? Awak xperasan ke yang awak lagi menonjolkan lagi dada awak tuh kat orang laki??? Awak engat lelaki sume suka ke ngan tayangan awak tuh??? Cukup2la dengan tayangan perempuan kurus, simpanla kita punya….. xmampu da saya tengok… rase nak muntah hijau pun ada.

uweekkk!!!!!!! (google)

Hak saya la jat nak tayang ke x, ni barang saya, asset saya, suke atyla…. Kalau da jawapannye macam tuh, terserah anda la… saya cuma sampaikan je…. Sebab saya ni sepsis ngan anda, saya tegorla… kita nih perempuan…. Malu tu kne besar yang amat….. memangla usia muda semangat berganda (pinjam moto inche Fahmi K13 jap… hehe) tapi kalau boleh berganda2 la malu kita pada orang ramai…. Especially lelaki ajnabi…. Malu la pada Allah yang anugerahkan asset yang awak banggakan sangat tu. Bila2 mase je Allah boleh tarik balik asset anda yang tersayang tuh. Time tuh nanges pun xguna, rugi je….. baik beringat sebelum terkena…..

Hope sangat2 anda terasa….. tolongla terasa…. Jangan wat kami2 yang sehawa dengan anda nih, saket mata dengan penampilan anda lagi….. pe kata confident tuh bertambah bila pakai baju yang lebih longgar? Usahakan cari baju yang besar. Tahan nafsu sket nak beli baju yang cantik tapi xmuat untuk anda. Tuh adalah latihan sabar untuk anda. Kan ke elok ye tak??? Anda boleh tahan nafsu nak membeli tuh dengan dasatnye….. Ingatla hukum Allah..... Allah melihat hamba2-Nya setiap masa..... ingat tu?? Kita nih xkekal pun..... tengok2 sok lusa da masuk kubur...... amalan je yang dapat tolong masa tuh.... kalau x, terpekik terlolong la dalam liang lahad..... masya Allah ngerinye..... moga jadi peringatan untuk saya dan semua di luar sana.... amin~~~~

jom jadi lebih malu pas neh..... hik3....... (google)

Maaf untuk segalanya dan jazakumullahu khairan kathira untuk segalanya

Semoga Allah sentiasa merahmati dan melindungi kita selalu…..

Amin~~~~ ^_^


hati nih nak bisik lagi: Tolong doakan sahabat2 yang belajar di mesir. mesir sekarang tengah huru hara..... moga Allah lindungi mereka.... amin~~~~ T_T

2 ulasan: