Rabu, 11 Disember 2013

warkah sang mentari

Warkah mentari datang kepadaku
Bertanya khabar pada suatu hari,
Sahabat , apa khabar dirimu?
Tuhanku mengatakan kau sering meminta kehadiranku dalam setiap doamu
Meminta aku menerangi suram hidupmu
Meminta aku memanaskan dingin tubuhmu
Merayu aku hadir untuk mengusir hujan yang melanda hatimu
Sahabat, usah begitu,
Aku tahu, kau rayu pada Tuhanku untuk datangkan pelangi
Dia sahabat karibku
Hadirnya selepas hujan mengundur diri
Mendatangkan tenang, mengusir sepi
Menghidupkan kembali senyum di hujung sendumu
Teman, dengar nasihatku,
Rayuanmu akan dibalas Tuhanku,
Dalam sekejapan masa atau
Seribu tahun lamanya
Selang waktu tertunainya doamu
Usahalah tanpa henti
Berdoalah saban waktu
Kerna di penghujung jalanmu
Aku dan pelangi pasti menunggumu

-izzati mar'e-
11.12.13
-8.05am.-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan