Selasa, 8 Oktober 2013

kebun bunga perjalanan

Assalamualaikum


dah lame sungguh xupdate blogkan? saya pun macam dah kurang dengan blogging. mungkin sudah kehilangan minat. heheh

lets go straight to the topic. ecece.. speaking english dah sekarang! well, I have to do since I am now at Queen Elizabeth's land. huhuhu (tangan ke bahu)

Yep, perjalanan yang saya xsangka saya mampu bawa diri saya ke sini. berapa banyak air mata tumpah, belum dikira bergaduh, caci maki banyak sungguh rentetan peristiwa dan akhirnya, Allah izinkan saya untuk ke bumi-Nya yang bernama Nottingham.

Bila difikirkan balik, banyak sebenarnya Allah beri hikmah untuk saya dalam ujian ini. Allah beri saya kesabaran, ketabahan dan jangan bergantung pada yang lain selain daripada-Nya. sungguh indah ujian itu. walaupun saya ini masih tidak berani nak berkenalan dengan coursemate yang lain, tapi rasanya sudah tidak fikir lagi dengan perasaan takut yang bukan2. benar kata sahabat2 saya yang tidak putus2 membantu dan memberi semangat, pasti ada hikmah yang terbaik akan Allah beri. penat lelah ayah dan mak untuk bantu saya dapatkan pinjaman mara amat saya sanjung dan in sha Allah itulah point yang saya akan gunakan bila masa saya temui titik lemah semangat saya.

xdapat pergi satu uni dengan sahabat yang paling saya sayang adalah satu tamparan hebat buat saya. sedang saya dan fazey sudah merancang pelbagai perkara bersama. sedih yang amat Allah sahaja yang tau. tapi Allah nak tunjuk yang selamanya saya tidak akan bersamanya. saya perlu ada jalan hidup saya sendiri. hidup ini bukan dengan fazey sahaja, ada orang lain yang perlu dikenali dan diberi peluang untuk bersilaturahim.(ayat macam aku ni partner lesbian pajey je. huhuh.... tidak ye!) ayat yang fazey bagi mungkin saya xkan lupa, "in sha Allah ko akan jumpa fazey laen jat kat nottingham nanti" dan ye, saya rasa saya sudah jumpa fazey saya di sini. owh sekarang ini sebak sungguh rasa. bukan senang ye nak dapat sahabat baik pada zaman sekarang! Alhamdulillah, Allah sering pertemukan saya dengan orang2 yang mampu buat saya maju ke hadapan :')

dan Alhamdulillah saya sudah sampai di bumi Nottingham. hari ni adalah isnin kedua saya di sini. pengalaman pertama naik kapal terbang, transit di Dubai, sapaan angin sejuk di lapangan terbang London mungkin xdapat nak dilupakan. pertama kali berjauhan dengan keluarga (jauh sangat ok?). selama ni sambung belajar pun area selangor je, xlebih dari itu. 

dan ini masih permulaan cerita buat saya. perlu dicorakkan lagi biar ranjau di sepanjang jalan adalah kebun bunga buat saya. semoga Allah terus merahmati dan menyayangi kita semua. semoga Allah terus beri kekuatan buat kita untuk terus menelusuri hari2 yang bakal menjelma.

biarlah air mata menitis andai pelangi indah akan buat hatimu senang di kemudian hari

Alhamdulillah a'la kulli hal :')

2 ulasan:

  1. mah rase akak dh kurus sikit , :D
    study2 tp jangan lupa teroka tmpt org, :)

    BalasPadam
  2. iye mah? alhamdulilah, tq! hehehe
    in sha Allah akn teroka, wajib tahu? hehe

    BalasPadam