Selasa, 14 Ogos 2012

rasa pelik

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

salam akhir ramadhan, da lama sangat xupdate blog ni.... bz wat FYP... bz la sangat kan? hahah
perkhabaran iman? huhu... berita yang menyedihkan... di saat orang berkejar nak beribadah di akhir ramadan, saya terus-terusan tersungkur. terawikh pun dipaksa mengingatkan diri yang mungkin xjumpa lagi ramadan depan... rindu nak tadarus tapi tulah, ada je halangan nafsu, ibadah saya dah xsemeriah awal ramadan dulu.... huhu.........

itulah yang menyebabkan saya rasa pelik dengan diri saya sendiri....... kalau dah goyah iman tu, ya Allah, kuatkan hati untuk terus mengejar ramadan yang bakal berakhir xlama lagi.... 
pasti akan rindu ramadan, sebab ramadan la tempat saya nak bermula istiqamah segala ibadah...
hhhmmmm tengokla hasilnya lepas ramadan ni, kalo xjadi lagi, kena stat balik la di bulan yang lain, musti xsyok nanti... huhu

dan bila datang bilik mtm malam tadi, betapa saya rasa pelik dah dengan keadaan sekeliling, 
dah xde lagi rakan seperjuangan dulu yang gelak ketawa, nangis bersama... 
tiada
apa yang tinggal jat?
kenangan mtm dulu..
rasa pelik sangat.....
owh ye, dan sejumlah rakan2 saya yang terpilih nak teruskan perjuangan di medan kepimpinan
dan saya merasakan perasaan yang pelik
tatau nak diucap dengan kata2
dan baru saya perasan,
saya ni kisah silam mereka....
yang bakal hilang dan mungkin dirindui~~~~

sahabat n ada berkata pada saya:
"ijat, aku rindu semua~~~"
yep, sapa xrindu, 3 sem kita bersama,
kongsi suka duka, pahit, getir
rasa menyampah, sakit hati, penat lelah....
memang rindu semua tu.....
dan harap, 
kita kekal kawan sampai ke syurga
mahu? ^^

susah dah kan nak jumpa lagi sem dpan? T.T
memey sesuai dengan mode rindu-rinduan saya ni...... huhu



hati ini nak berbisik lagi: sungguh saya rindu~~ T.T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan