Sabtu, 28 April 2012

Pengecut


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh….

Yep.... saya masih seorang pengecut….
Pengecut sebab masih xmampu nak teruskan langkah
Masih teragak-agak nak buat keputusan
Masih berbelah bagi nak pilih jalan
Masih mahu berlari dari masalah
Tuhan, berilah hamba-Mu secebis kekuatan...
dah lepas MGP, bertandang pula test 2...
kepala dah start berat dengan masalah
amal pernah cakap..
buat kerja biar satu-satu jat...
jangan dihimpun semua....
Dan,
Saya terus merendah diri
Bila melihat awak terus berjaya
Sedang saya ni masih di tempat yang sama
Memerhati awak dari jauh….
Hanya mampu tersenyum
Melihat awak tersenyum menerima anugerah
Saya hanyalah pipit
Sedang awak enggang yang megah terbang di angkasa
Manakan molek kita terbang bersama
Biarlah terus dipendam perasaan ini
Sebab saya seorang pengecut

Hati ini masih mahu berbisik : hati ini sudah tidak larat lagi… mahu berundur segera dari tanggungjawab yang maha berat ini……. Ya Allah…… berikan kekuatan iman dan hati buat hamba-Mu ini…

1 ulasan:

  1. akq, jgn la buat post cmnie, sdih sy au. huhu
    hurm.... abeskan yg perlu dulu, yg laen akq meyusul. isyaAllah.

    BalasPadam