Khamis, 25 September 2014

dah sampai Malaysia dah

Assalamualaikum warahmatullah

Dah habis belajar,
Alhamdulillah
macam xterasa cepat masa berlalu
rasa macam haritu aku bising sejuknya musim luruh
dan tuan rumah encik Simon kata "owh, you don't feel the winter yet,"
rasa macam semalam aku kenal semua coursemate
menggila dengan coursework yang melampau-lampau banyaknya
rasa macam sekejap sangat aku bertabah hati kerja sorang-sorang di bumi asing dengan bahasa asing dekat Unilever, 
kenal dengan supervisor yang budiman,
rasa macam xcaya yang gemuruhnya nak present projek dan jawab soalan viva

dan bila dah sampai bumi Malaysia
ya, syukur Alhamdulillah
Allah bagi lagi rezeki nak tengok senyuman mak,
dengar gelak tawa ayah
kongsi lawak dengan adik-adik
tapi perasaan lepas habis degree tu datang balik
padahal baru seminggu balik

rasa ape jat?
rasa aku loser
loser sebab xmampu simpan duit langsung 
xmacam kawan-kawan aku
loser sebab xmampu nak melangkah mula fasa baru
orang lain dah jauh pun ke depan
itu ke yang kau rase pas degree jat?
yup, itu yang aku rasa
rasa sedih sebab xmampu pun nak tolong parents
rasa terseksa sebab akan jumpa dua cabang jalan
yang dua-dua aku nak 
tapi aku kena pilih salah satu
dan rasa menyampah
sebab aku selalu rasa takut nak mulakan langkah baru

tapi selalunya Allah bagi jalan ketiga
dan aku akan happy dengan jalan yang Allah bagi tu
mana tahu, Allah nak tunjuk lagi jalan tu,
aku kena mula langkah barulah
x begitu?

p/s: orang dulu-dulu pernah cakap, tengok bumbung rumah orang tu pun boleh lepas rindu. orang sekarang, tengok ko online pun aku boleh tersenyum senang. ok, itu kelakar sangat... :p


Tiada ulasan:

Catat Ulasan