Khamis, 13 Mei 2010

warggghhhhhh!!!!! amani vs biha????

Bismillahirrahmanirrahim.....

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh......

Alhamdulillah..... hanya Allah shj yg lyk utk dipuja dan dpuji oleh sekalian makhluk-Nya yg bernafas di muka bumi ini. selawat dan slam utk Rasulullah yg dirindui, dan utk sluruh umat Islam...



heheh tjok post kat ats dasat kan??? bkan pe... sbb cter Adamaya da abeh.... wargggghhhhh!!!!! hehehe.... bkan ske pon tgk si adam n si maya tuh, sdeyh sbb da xdpt jmpe cik Amani yg tomey ag mnwan kalbu tuh..... hehehehhe..... sdeyhnye xjmpe amani yg comel tuh... wuwuwuuwuw....



kawaii amani-chan!!!


kes amani tomey nih pon jd kes family sye.... klaka gler.... ari slase lpas kalo xclap, sye adela puji si amani tuh, "comeynye la amani.... gram btol kak long," teibe je adek last sye si biha tuh nyampok, "alah, biha ag comel.... amani tak" punyela nak usik adek sye tuh, smpai dye nanges sbb punyelah je;les kat amani.... hahhaha.... pastuh pas maghrib dye jumpe mak sye kat dapor, dye tyer kat mak, "mak, mak syg biha tak???" mak sye pon tyer la nape... then dye jewb, kak long ngan yg len sume xsyg biha, dorg syg amani.... ag la sye glak dgr cter mak sye, cme terharu lah sbb bleh2 dye jeles thp gaban, umor pon bru 7 tahun.... esh biha2...... tulah adek sye yg bongsu, jrk 13 thn dr sye, orgnye seunik nmenye, Nasrun Nabihah, pembantu Allah yg cerdik kte ayh sye..... sye mmg jeles ngan nme dye yg sdap tuh, hehehhe......


biha busyuk!!!


ap yg sye dpt simpulkan kat dlm cter adamaya nih, ialah taat kat suami tuh mmg sglenye slgi xb'tntgn dgn syariat... xkirela dye tuh bkan pakwe kte yg nak sesangat kte kawen... ad hikmahnye kalo yg kte kawen tuh bkan pakwe yg kte nak.... sbb perancangan Allah adlh sbaek2 perancangan..... Allah pn ad sebut dalam kitab-Nya yg bermaksud :

" Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bgmu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bgmu, Allah maha Mengetahui sdg kamu tdk mengetahui" (2:216)

n yg kdua ialah, jgnla ske sgt kat org tuh, syg biarlah berpada, sbb smpi mse kte kne let go gak org tuh.... tgk cam si dani, pe jadik?? last2 giler akhirnye... sian2...




saidina Ali karamallahu wajhah juga pernah menyebut, ayt lbey kurg camnila, kita nih nak suka org biarlah skit2, bleh jadi kite bnci dye, n kalo kte nak bnci org biarlah sket2, bleh jadi kita suka kat dye...... ad satu kisah yg berlaku dlm hdop sye, tp berlaku kat kwn sye, biarlah sye nmekan A n B.... si A n si B nih stu bilik sjak dr sem 1 asasi kami ag.... tp si B nih xprnah nk tgor si A, drpd ap yg kmi dgr dr kwn, si B nih xske ngan si A, tp smpai kami sume msok dgree, si A ttp sebilik ngan si B, namun dorg ttp xbertgo spe, sye pernah je ckp kat si A nih, sbnanye Allah nak tjk yg kowg kne berbaek2, si B tuh je yg xprasan..... ntahlah, moga satu hari nt Allah akn buke aty si B nih terime si A, yelah, dah dkat 2 taun kot dok sebilik, xkan la xprasan2 ag ye dak?? hehehehe......

ma'asif utk sglnya n jazakumullahu khairan kathira utk sglanya... moga kalian dlm rahmat dan kasih syg Allah...

3 ulasan:

  1. haha..cite ko yg last skali 2 xley bla..2la,nk kne berbaik2 dulu kot dieorg br xseblk da..hahaha
    ;p

    BalasPadam
  2. hahahahhaa.. aku rse ak tau spe komen kt atas neh

    BalasPadam
  3. ye ke ty?? agk2 spe ea?? hehehe

    BalasPadam